נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית כתוצאה מזירוז לידה – מה ניתן לעשות?

רשלנות רפואית

לזירוז לידה ישנן מספר סיבות. ניתן למנות את הידועות יותר כמו כמות קטנה של מי שפיר, חוסר תחושה בתנועות העובר ורעלת או סוכרת הריונית. יחד עם זאת הזירוז יכול לסבך את המצב במידה ומתרשלים בו. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית כתוצאה מזירוז לידה.

 

מהן השיטות לזירוז לידה?

זירוז לידה יכול להתבצע באמצעות החדרה של קטטר בלוני לתעלת צוואר הרחם או באמצעות תרופות המרככות את צוואר הרחם במריחה או בנרות, או על ידי החדרת תרופות בעירוי לווריד או בסטריפינג באופן ידני. כאשר הזירוז מסתבך הרחם יכול לקרוס ולגרום למות העובר. מדובר על רשלנות כמו כל רשלנות רפואית בניתוח עליה ניתן לתבוע פיצוי כאשר יש פגיעה ביולדת או בעובר.

 

סיכון היולדת או העובר בזירוז לידה

מחדלים רבים עלולים להתרחש כאשר בוחרים בשיטת זירוז לידה לא מתאימה. בנוסף, יש סיכון ליולדת שעוברת זירוז. אם למשל עברה בעבר ניתוח קיסרי העובר עלול להיות במצוקה או שייווצר קרע ברחם ולכן יש לקבל החלטה האם לבחור בפרוצדורה של ניתוח קיסרי או בזירוז לידה. דוגמה נוספת הוא היווצרות של זיהום כאשר בוחרים בשיטה חודרנית של זירוז לידה.

ולא רק זאת, במקרה כזה מסכנים יותר נשים שיש להן קשיי נשימה כמו אסתמה. זאת אומרת שההחלטה בבחירת הפרוצדורה המתאימה נעשית גם על פי הכרת התיק הרפואי של היולדת. התעלמות מכך היא בהחלט רשלנות רפואית.

 

רשלנות כתוצאה מאבחון שגוי

נשים המגיעות לחדר לידה ויש להן ירידת מים ללא צירים יופנו לקבלת חומרי זירוז. כשמדובר ברשלנות רפואית מתן הזירוז לאחר התפתחות של צירים טבעיים תהווה פגיעה חמורה הן ביולדת והן בעובר. כך גם אם המינון של החומרים גבוה מדי. אך לא רק האבחון של היולדת הוא קריטי אלא גם ההשגחה עליה.

למשל, יולדת שקיבלה חומרים מזרזי לידה חייבת לקבל תשומת לב מהצוות הרפואי, להיות במעקב ולהיבדק. לחילופין, מתן זירוז מאוחר מדי גם הוא יהווה עילה לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. במילים אחרות, הצוות הרפואי צריך לדעת במדויק מתי לתת את הזירוז ולקבל החלטה מבלי לעכב או לדחות את מתן הזירוז.

 

כיצד להוכיח רשלנות רפואית כתוצאה מזירוז לידה?

כדי להוכיח רשלנות רפואית כתוצאה מזירוז לידה מומלץ לפנות לרופא מומחה ולקבל את חוות דעתו. במידה ומוכח קשר סיבתי בין הנזק לעובר או ליולדת לבין ההליך של הזירוז יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית להתייעצות ולהגיש תביעה לפיצוי. עורך הדין יוכל להגיד לכם אם יש קייס לתיק והאם צוות חדר הלידה אכן התרשל.

לסיכום, נשים העומדות ללדת חייבות להיות מעורות בהליכים הרפואיים לקראת הלידה, לשמור על כל המסמכים הרפואיים של האשפוז, המעקב והמשך הטיפול מאחר ואין לדעת מה יהיו התוצאות בחדר הלידה.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין