נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונה עם רכב עבודה – במה זה שונה מרכב פרטי?

רכב משא שעבר תאונה

תאונת דרכים היא אירוע קשה לכול המעורבים. גם אם במזל אין נפגעים בנפש, עדיין הנזק הנפשי והכלכלי יכולים להיות גדולים מאוד. המחיר המשפטי שיש לשלם על תאונת דרכים משתנה דרמטית אם מדובר ברכב עבודה לעומת רכב פרטי. במאמר זה נפרט על ההבדלים העיקריים בנושא, במטרה לסייע להתכונן לתהליך המשפטי באופן הטוב ביותר.

 

עבור רבים ההליך המשפטי הוא אתגר בפני עצמו

הסיטואציה של להיות מואשם, ולשבת במהלך משפט בו דנים בגורלך היא קשה מנשוא עבור אנשים רבים. לאחר תאונת דרכים, אירוע דרמטי ולעיתים טראומתי, המעבר של הליך משפטי ארוך הוא לעיתים קרובות אתגר עצום, שממשיך באופן ישיר את ההתמודדות ועיכול החוויה של התאונה. כאשר המשפט מתנהל כמשפט פלילי, בוא התחושה היא שעושים לכם עוול, הקושי הופך לבלתי נסבל. חשוב מאוד שתמצאו עורכי דין שיוכלו לעמוד לצידכם בדיוק ברגעים הללו, ויוכלו לסייע לכם לקום מנקודת השפל הזו ולהתחיל לצמוח מחדש כלפי מעלה. עבור אנשים אשר מדובר בעבירה הראשונה שלהם, הדחף לסיים את העניין ללא הרשעה הוא אדיר. בדיוק בשביל זה כדאי לפנות ל https://www.gordonsilver.com/עורך-דין-תעבורה, עורכי דין מומחים בתחום שמבינים אותך.

 

מהם ההבדלים העיקריים בין תאונה עם רכב עבודה לרכב פרטי?

תאונת דרכים עם רכב עבודה היא שונה מהותית מאשר תאונה עם רכב פרטי. המשמעות של תאונה עם רכב עבודה, היא שבמידה ובית המשפט יגזור עליכם שלילת רישיון או החרמת הרכב, למעשה תאבדו את מקור פרנסתכם. בית המשפט מתחשב בכך במהלך פסיקתו, ולעיתים קרובות תאונה ברכב עבודה כמו טרקטור תזכה אתכם בעונש פחות באופן משמעותי. מיקום התאונה הוא גם גורם אשר יכול להשפיע באופן דרסטי על ההבדל בענישה. במידה והעבירה בוצעה הרחק ממקום העבודה, בית המשפט עשוי לפסוק באופן חמור יותר, מאחר והשימוש ברכב העבודה היה למטרות פרטיות לחלוטין. תאונה עם רכב פרטי יכולה לגזור עליכם עונשים של רשלנות, בעיקר אם הרכב שלכם היה במצב שלא אפשר נהיגה בטוחה לחלוטין, עונש אשר אתם פטורים ממנו אם אתם נוהגים ברכב מטעם החברה המעסיקה אתכם.

 

האם מערכת המשפט תמיד תתחשב בהבדלים הללו?

ההתחשבות של מערכת המשפט בנושאים כמו סוג הרכב והבעלות עליו, היא לא קבועה כלל. אם מדובר בעבירה הראשונה שלכם, ואתם בסך הכול נהגים ללא שלל עבירות מהירות וכיוצא באלה, יתכן מאוד שהפסיקה תיטה להיות מיטיבה אתכם, מתוך רצון שלא להפוך אזרחים מין השורה לעבריינים ולפגוע במטה לחמם. לעומת זאת, אם בעברכם עברתם עבירות רבות, בעיקר בתחום התנועה, יתכן מאוד שהנטייה של בית המשפט תהיה החמרה משמעותית, וזאת על מנת לייצר הרתעה שתמנע מכם לחזור על עבירות דומות בעתיד. בכל אופן, ייצוג משפטי איכותי יוכל לסייע לכם להציג את עמדתכם היטב, וישפר את סיכוייכם לזכות בענישה פחותה או זיכוי מלא.

גרר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם