נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תאונת עבודה – עשה ואל תעשה לאחר מכן

תאונה בעבודה

אנשים רבים שעוברים תאונת עבודה, זכאים לקבל פיצויים מביטוח לאומי, מהביטוח שלהם ומהמעסיק. עם זאת, אנשים רבים עושים טעויות בתהליך מרגע התאונה עצמה ועד הגשת התביעות. הטעויות הקטנות האלה, שרבים אפילו לא חושבים עליהם ולא מבינים כמה הם קריטיות באותו רגע, יכולות לעלות לכם הרבה כסף ואף למנוע מכם לקבל את מה שמגיע לכם. אם עברתם תאונה, המדריך הזה בשבילכם.

 

עדכון המעסיק בדבר בתאונה

אל תעשה

אל תלך למיון מבלי שהודעת למעסיק כי קרתה תאונה במהלך העבודה או בדרך אליה ואל תלך למיון מבלי שקיבלת מהמעסיק שלך טופס דיווח שאותו תציג במיון לפני קבלת הטיפול הרפואי ובהמשך לביטוח לאומי. מבלי הטופס הזה אתה עלול למצוא את עצמך משלם על המיון ועל הטיפול הרפואי ואף נותר ללא הוכחות לביטוח הלאומי שאכן מדובר במקרה של תאונת עבודה.

 

עשה

מיד כשהתאונה קורת, במידה ומצבך הרפואי מאפשר זאת, דווח למעסיק שלך שקרתה תאונה ונפגעת. במידה ואתה לא יכול, בקש מאחד הסובבים אותך. המעסיק יישלח לך טופס עם הפניה לבית חולים לצורך קבלת טיפול רפואי.

 

לקיחת תמונות ועדויות

אל תעשה

אל תדחיק את האירוע ולא תנסה לדבר עם אנשים שהיו עדים לתאונה, ראו מה קרה ואולי אף צילמו תמונות וסרטונים. אלו אנשים שיוכלו בסופו של דבר להעיד לטובתך בזמן שתתבע את הביטוח.

 

עשה

חפש את כל מי שהיה עד לתאונה וראה כיצד היא התרחשה. דבר עם אותם אנשים, נסה לברר האם יש ברשותם תמונות, סרטונים והאם יהיו מוכנים להעיד לטובתך שאכן ראו שהיה מדובר בתאונת עבודה.

 

לזרוק קבלות על טיפולים

אל תעשה

אל תזרוק את כל הקבלות על הוצאות שהיו קשורות לטיפולים רפואיים ונסיעות שהיו קשורות למצבך הבריאותי בעקבות התאונה.

 

עשה

שמור אצלך את כל הקבלות הקשורות לטיפולים רפואיים, נסיעות וכל דבר נוסף שיצא מכיסך בעקבות התאונה על מנת שתוכל להציג אותן לביטוח הלאומי ולתבוע מהם החזר כספי גם על ההוצאות שנגרמו בעקבות התאונה.

 

מה מאוד מומלץ לעשות?

מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות בביטוח לאומי שעוסק גם בתאונות עבודה. עורך הדין יעזור לך לחשוב ולזכור את כל הפרטים הקטנים הללו בזמן שאתה כנראה לא תהיה מרוכז במיוחד.

עורך דין טוב ומקצועי ילווה אותך בכל הדרך מרגע הפציעה ועד קבלת תוצאות הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, יעזור לך להגיש את כל הטפסים הנכונים, למצוא את האנשים שהיו עדים לאירוע ולקחת מהם עדות שתוכיח שאכן מדובר בתאונת עבודה ויגדיל את סיכויי ההצלחה שלך לקבל את הפיצויים המגיעים לך על פי חוק, על אף שביטוח לאומי לא עושים חיים קלים בהקשר הזה, ומאוד קשה להוציא מהם את הזכאות לפיצויים שמגיעים לך.

תאונה בעבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין