נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

ביטוח לאומי

תאונות עבודה הן חלק מהחיים. הסיכוי למנוע תאונות אלו אינו גבוה במיוחד, אך מי שנקלע לתאונת עבודה יכול להגיש תביעה לביטוח הלאומי, על מנת לקבל פיצויים כספיים. במאמר הבא נעבור על המושגים השונים, נבין מהם תאונות עבודה, דמי פגיעה וגמלת נכות מעבודה, וכיצד ניתן לקבל אותם מהביטוח הלאומי.

 

תאונות עבודה

נפגעתם במקום העבודה ועקב העבודה? האם נגרמה לכם פציעה כלשהי לאחר קבלת הוראה מהמעסיק? הייתם מעורבים בתאונת דרכים לאחר העבודה או בדרך אליה? כל אלו נחשבים לתאונות עבודה שונות. ניתן לראות בחוק התייחסות למצבים שונים והאם הם נחשבים לתאונות עבודה. ניתן לקרוא עוד על תאונות עבודה באתר https://www.sultanlaw.co.il

מי שנגרם לו נזק כתוצאה מתאונת עבודה, יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בגין תאונת העבודה, על מנת לקבל פיצויים כלכליים. לפיצויים אלו יש חשיבות, שכן העובד שנפצע עשוי שלא להיות כשיר לעבודה לתקופה קצרה או ממושכת. הפיצויים יוכלו לאפשר לו להתקיים כלכלית בזמן השיקום מהפציעה שממנה הוא סובל כתוצאה מהתאונה.

 

תביעת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי

דמי פגיעה הם תשלום יומי המשולם לעובד שעבר פגיעת עבודה. דמי הפגיעה מחושבים בצורה כזאת שתדמה כ-75% מהשכר של העובד הפגוע, על מנת שהוא יוכל להמשיך בשגרת חייו בעזרת דמי הפגיעה.

דמי הפגיעה משולמים לפי ימים, כאשר ניתן לקבל אותם עד ל-90 ימים. לאחר תקופה זאת, העובד יחזור לעבודתו או שיפנה לתביעות אחרות אל מול הביטוח הלאומי. יש להוציא טופס אי כשירות לעבודה מקופ"ח על מנת לקבל דמי פגיעה.

 

תביעת גמלת נכות עבודה

ישנן תאונות שלאחריהן העובד לא יהיה מסוגל לחזור לעבוד, עקב הנזק שהתאונה הסבה לו. במקרים כאלו, לאחר שהעובד כבר לא זכאי לקבל דמי פגיעה אך עדיין לא מסוגל לחזור למקום עובדתו, ניתן לתבוע גמלת נכות עבודה מהביטוח הלאומי, על מנת לדאוג ליכולת כלכלית מתמשכת.

גמלת הנכות משולמת מהביטוח הלאומי לעובד התובע. שיעור הגמלה משתנה בין עובד לעובד, אך נקבע לפי אחוזי הנכות שתקבע הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לעובד. לפי אחוזי הנכות העובד יוכל לדעת גם האם הוא זכאי לקצבה חודשית או למענק חד פעמי.

 

קבלת מימון רפואי

ניתן לקבל גם מימון רפואי מלא מקופת החולים על טיפולים לנפגע עבודה. מי שנפגע בעבודתו צריך להעביר טופס 250 לקופ"ח, שעל המעסיק למלא. אם הוא מקבל דמי פגיעה ומוכר על ידי הביטוח הלאומי, הוא יקבל החזר על התשלומים השונים.

 

כל התהליך – באופן מקוצר

הליך תביעת הביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה אינו מסובך מדי. ראשית, יש לתבוע דמי פגיעה, ורק לאחר מכן להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מהביטוח הלאומי. לאחר מכן, העובד הפגוע יזומן לוועדה רפואית, שתקבל החלטה בגין אחוזי הנכות של העובד, ולפיכך תקבע את גמלתו.

תאונת עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין