נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעה נגד הצבא כל מה חשוב לדעת

עריכת דין ראשיתעריכת דין ראשית

עומדים להגיד כתב תביעה כנגד הצבא? האם נפגעתם במהלך שירותכם כוחות הביטחון? בהחלט יהיו מספר דברים שמומלץ לקחת בחשבון לפני פגישה עם עורך דין בדינים אלו. ואם כבר הזכרנו עו"ד, באילו עורכי דין יהיה ניתן להסתייע אם רוצים לתבוע את כוחות הביטחון והצבא?

כל עוד אתם מתכננים ועומדים לעמוד בבית המשפט, אתם תצטרכו כיצד להוביל את כתב התביעה שלכם. ואם לדייק את המילים שלנו, אתם תצטרכו לדעת כיצד לבחור את עורך הדין שינהל את כתב התביעה. וכשמדברים על בחירת עורך הדין הנכון עבורכם, מדברים על פגישת ייעוץ עמו. אבל רגע לפני פגישת ייעוץ עם עורך דין משרד הביטחון, מה חשוב לדעת לגבי תביעות נגד הצבא וכוחות הביטחון? הנה כל המידע לפניכם:

 

מספר דברים חשובים לגבי תביעות נגד צה"ל

בעוד שבעבור אנשים מסוימים השירות הצבאי חולף כהרף עין וללא בעיות מיוחדות, במקרים אחרים אנשים גם נפגעים במהלך השירות הצבאי. במקרים מסוימים, אנשים אפילו מקבלים אחוזי נכות משרד הביטחון כתוצאה מתביעה משפטית. האם יכול להיות שגם אתם זכאים לאחוזי נכות? בואו נתחיל עם הנושא של זכאות להגשת תביעה כנגד הצבא, מי יכול להגיש תביעה ומי לא?

אם אתם חיילים אשר משרתים בשירות החובה בצה"ל, אתם יכולים להגיש תביעה משפטית גם במקרים שבהם לא נפגעתם בפעולה מבצעית. במילים אחרות, אם נפגעתם במהלך חופשה מאושרת, או שמא נפגעתם במהלך שירותכם הסדיר,  אתם יכולים להגיש תביעה משפטית כנגד הצבא.

 

האם אנשי קבע יכולים להגיש תביעות נגד הצבא?

בכל הקשור לאנשים אשר משרתים בשירות הקבע, הם יכולים להגיש תביעה משפטית לאחר 6 חודשים מאז כניסתם לשירות הקבע. כלומר, במהלך ששת החודשים הראשונים של משרת הקבע, לא יהיה ניתן להגיש תביעה משפטית נגד הצבא.

בנוסף, אנשי קבע יכולים להגיש את התביעה המשפטית במקרים שבהם הם נפגעו במהלך פעולה מבצעית כזו או אחרת. עוד חשוב לדעת לגבי תביעות נגד הצבא, ישנו גם חוק התיישנות. למעשה, אם נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי ועברו 3 שנים מאז השחרור מהצבא, ישנו סיכוי שכבר לא יהיה ניתן להגיש את התביעה כנגד כוחות הביטחון.

 

סיוע משפטי של עורך דין משרד הביטחון מוקדם ככל האפשר

בכל מקרה שבו אתם מעוניינים להגיש תביעה נגד הצבא, תמיד יהיה חשוב להתחיל לפעול כמה שיותר מהר. בסופו של דבר, הרי ברור כי מדובר בתהליכים לא מבוטלים בכלל, שבדרך כלל גם מצריכים לא מעט זמן ובירוקרטיות.

אם חלילה נפגעתם כתוצאה מהשירות הצבאי שלכם, העצה הכי גורפת היא – לא להמתין זמנים ממושכים עד להגשת התביעה המשפטית. בהקדם האפשרי, יהיה מומלץ לגשת ולקבל סיוע משפטי מאיש מקצוע. במקרים אלו אתם תצטרכו את הסיוע של עורך דין משרד הביטחון להגשת תביעות נגד הצבא. בהצלחה!

עריכת דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם