נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אפשר להגיש תביעת מזונות ללא ייצוג של עורך דין?

hammer-802296_640

תביעת מזונות היא תהליך מורכב, שדורש הוכחות והתעסקות בירוקרטית לא פשוטה במיוחד. ועם זאת, אם תעדיפו להגיש תביעת מזונות ללא ייצוג עורך דין, אתם בהחלט רשאים לעשות זאת. מהן ההשלכות של תביעה עצמאית וכיצד מגישים אותה?

 

הגשת תביעת מזונות לבד

שלב תביעת המזונות דורש מכם להמציא הוכחות לכך שנטל ההוצאות וזמני הראייה של ההורה השני (שאיננו משמורן) מזכים אתכם במזונות. עורך הדין הוא "קלף בטוח" יותר לקבלת דמי המזונות, אך אם תעדיפו לוותר על שירותיו מטעמי חיסכון או משברי אמון קודמים עם עורכי דין שמקשים עליכם כרגע, ייתכן ותצליחו לפעול בנושא גם לבד.

 

תביעת מזונות בהליכי גירושין

זוג שמתגרש יתבקש להשתתף בהליכי גישור, בהם ההורה המשמורן יוכל לנקוב בסכום ההוגן לדעתו לקבלת המזונות. פסיקת השופט היא זו שתקבע את סכום המזונות ולעתים היא תאלץ לתבוע מזונות במטרה לקבל סכום גבוה וראוי יותר.

נדגיש כבר עכשיו שהתביעה איננה נועדה למטרות מימון אישיות של ההורה המשמורן והיא איננה תחליף לעבודתו ולהכנסתו התקינה. מזונות אלו מתייחסים למזונות הילדים בלבד ואין להם כל קשר למזונות אישה, שנקבעים במטרה לשמור על רמת החיים שהורגלה אליה בחיי הנישואין. מזונות ילדים מייחסים לעלויות מחיה, דיור, חוגים, הוצאות חינוך וכל הוצאה נוספת שסוכמה בין הצדדים.

 

חישוב סכום המזונות

אין נוסחה מסודרת שמסייעת לחשב את גובה המזונות, אך השאלה החשובה כאן היא האם לתת לבית המשפט לקבוע את הסכום, או לנקוב במספר שלהערכתכם האישית יספיק לצרכי המשפחה והילדים ומתוך רמת החיים שהורגלו אליה בתקופת הנישואין.

חשוב לזכור שבעת הגירושין, הוצאות הבית גדלות ולכן ייתכן שתהיו מעוניינים לנקוב בסכום גבוה יותר, בעקבות שירותי שמרטפות, תחזוקה וניקיון הבית, רכישת מוצרים נוספים כמו ארון או מיטה, הוצאות הנסיעה בין הבתים ועוד.

אם תרצו, תוכלו להתייעץ עם עורך דין אזרחי המתמחה בנושא כמו עו"ד ליאת פייגל ולשקלל בפגישה אחת ומסודרת את כל ההוצאות הצפויות, כולל אלו שלא חשבתם עליהם עדיין.

 

הגשת תביעת מזונות

ישנם הורים שמנסים להסתיר חלק מהכנסותיהם במטרה שייפסק להם סכום מזונות נמוך לתשלום עבור ההורה המשמורן. בית המשפט לא רואה פעולות שכאלה בעין יפה ויפסוק נגד אותו הורה, מה שעשוי לחייב אותו בסכום מזונות גדול יותר משהציג כי באפשרותו לשלם.

מאותה הסיבה, עליכם לוודא שאינכם מבצעים את אותו הדבר ומנפחים הוצאות, מה שיביא לפגיעה בעצמכם מול השופט. היו מאוזנים, פעלו בתום לב ועשו זאת באמת ובתמים לרווחת הילדים שלכם.

 

ומה אם התחרטתי?

כל תביעת מזונות נחשבת לחלק מרכזי למדי בהליכי הגירושין ויש לה השלכות מרחיקות לכת בנוגע למצבם הכללי של כל אחד מבני הזוג. את התביעה אפשר להגיש במהלך הגירושין וגם בשנים שלאחר מכן. אם בשלב כלשהו תיווכחו שהתהליך גובה מכם מחיר אישי יקר, אל תהססו להפוך את החלטתכם ולהתייעץ עם עורך דין מקצועי.

עורך הדין יסייע לכם להימנע מהפיכת המזונות לכלי נשק שמופנה נגד בני הזוג ולהגביר את עירנותכם בנוגע לשינויי ההכנסה שלו, שעה שאתם מתכננים את הגשת התביעה.

לשאלות, הנחיות ופגישות ייעוץ בנוגע לתביעת מזונות, צרו קשר כבר עכשיו עם עו"ד ליאת פייגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין