נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תופעת האופנה המחזורית: כיצד טרנדים חוזרים

אופנה מחזורית

אימהות רבות מחזיקות בבוידעם שקיות עם בגדי וינטג' שהן לבשו בילדותן ובגרותן, מתוך ידיעה שאלה ישמשו את ילדותיהן כשיגדלו. תרחיש זה מתקיים מסיבה ברורה שנקראת "תופעת האופנה המחזורית". שכן, כולנו יודעים שהאופנות השונות כוללות טרנדים שמשתנים מידי תקופה, אך אין מדובר בטרנדים חדשים לגמרי, אלא בכאלה שהיו כאן כבר פעם, לפני שנים. הישארו אתנו ותכירו מקרוב את האופנות הקודמות שנחקקו בדפי ההיסטוריה, כדי שתוכלו להבין מאיפה הגיעו אלינו הטרנדים שקיימים באופנה בשנים האחרונות.

 

האופנה בתחילת המאה ה – 19

בחרנו לחזור אחורה בזמן, כדי להציג את הטרנד הבולט ביותר שקיים היום בעיקר באופנת החתונות. מדובר בטרנד המחוך שהיה נחשב לסטנדרטי בתקופה זו. נשים רבות לבשו אותו לאורך כל היום, כך שהוא דחף את הירכיים לאחור והבליט את החזה. טרנד זה עבר שינויים עם השנים. שכן, נשים היום רוצות להיראות טוב מבלי לסבול. לכן, נהוג להוסיף מחוך לשמלות כלה, תוך מתן תשומת לב לנוחות.

אופנה

האופנה בשנות ה – 40

קפצנו לתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. זו הביאה לשינויים מהותיים באופנת הנשים. שכן, השימוש בנעלי עור פחת באופן ונשים החלו לבטא את הסטייל האישי שלהן על גבי בגדים והנעלה. מרביתן השתמשו במכחולים וצבעים בהירים שקישטו את צדי הסוליה. הבדים הנפוצים שהיו בשימוש באותם שנים נעשו מחומרים שהיו זמינים באותה עת. שכן, המלחמה הובילה למחסור בבגדים.

באותה תקופה לא היו מותגים שעוסקים בתחום הקיימות כמו H&M ודומיו, אבל היו לא מעט אנשים שהשתמשו במכונת תפירה, כדי לייצר בגדים חדשים מבדים משומשים. שכן, זו הייתה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המחסור. המראה האייקוני שנצרב בזיכרונם של רבים בתקופה זו היה חליפות שני חלקים שהפכו לטרנד חם באופנת הנשים. סביר להניח ששמתם לב שמדובר בטרנד שחזר אלינו בשנים האחרונות.

 

האופנה בשנות ה – 80

נהוג לאפיין את האנשים שחיו בתקופה זו כמי שחיפשו דרכים יצירתיות להביע את האינדיווידואליות שלהם. נשים רבות קיצרו את השיער באופן ניכר ולבשו בגדים שאופייניים לגברים. בעידן זה היו רפידות כתפיים גדולות, בגדים מפוארים ואביזרים צבעוניים. חלק ניכר מהטרנד הזה נוכח אצלנו, בעידן הנוכחי.

 

השילוב בין האופנות השונות

בשלב זה אתם מכירים ב – 3 תקופות אופנתיות שונות. כך שאתם יכולים לראות את האופן שבו המחזוריות באה לידי ביטוי. שכן, רואים בבירור שהאופנה המתעדכנת לוקחת בכל פעם השראה קטנה מתקופה אחרת. כך בעצם מתאפשר להרכיב את האופנות המתחדשות ולתת להן טאץ' עדכני שתואם לסגנון החיים הנוכחי.

 

השורה התחתונה

תופעת האופנה המחזורית צפויה להישאר כאן לאורך שנים רבות. שכן, קשה מאוד לחשוב על טרנדים חדשים שלא היו קיימים בעבר. כעת ברור לכם שההיסטוריה מראה שמומחים בתחום האופנה לוקחים השראה מטרנדים קודמים והופכים אותם לעדכניים.

אופנה מחזורית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אופנה