נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תפקידו של עו"ד אובדן כושר עבודה

עו"ד נכות

העבודה היא חלק מהותי משגרת החיים של כולנו, כשהיא מאפשרת לנו להתפרנס בכבוד ולשמור על איכות חיים אידיאלית. בהתאם לכך, כאשר כושר העבודה שלנו נפגע כתוצאה מתאונה, או מחלה, יש לכך השלכות מהותיות ובעיקר כלכליות עלינו ועל הסובבים אותנו, אך לפני שאנחנו ממהרים לפנות לעו"ד אובדן כושר עבודה, כדאי שנבין מהו תפקידו.

 

עבודה – חלק מהותי משגרת החיים

שגרת החיים של רבים מאיתנו כוללת עבודה הנמשכת מספר שעות ביום ולמעשה מלווה אותנו עד גיל פרישה, כשהיא מספקת לנו פרנסה ואת האפשרות לדאוג לצרכים שלנו ושל בני המשפחה שלנו. מעבר למשכורת החודשית, עבודה מסודרת כוללת גם הפרשות קבועות שונות, אשר בין היתר נועדו לדאוג לנו לפנסיה ולמקרים בהם לא נוכל להמשיך ולעבוד.

לצד הרצון שלנו להמשיך ולשמור על שגרת חיים בכלל ושגרת עבודה תקינה בפרט, לעיתים קורים מקרים בלתי צפויים, דוגמת תאונה או מחלה, הפוגעים ביכולת שלנו להמשיך ולעבוד באותה עבודה בה עבדנו לפני קרות המקרה, מקרים כאלו מוגדרים כאובדן כושר עבודה ויכולים להגיע לכדי פיצוי חודשי קבוע, בדומה למשכורת החודשית.

 

מה תפקידו של עו"ד אובדן כושר עבודה?

כפי שראינו, בין אם מדובר בעבודה פיזית ובין אם בעבודה משרדית, כאשר כושר העבודה נפגע ומונע ממנו להמשיך ולעבוד כבעבר, הרי שיש לכך השלכות מהותיות עלינו ועל הסובבים אותנו, בטח כשמדובר בנפגע בגיל צעיר. כפועל יוצא מכך, בעת מקרה תאונה או מחלה, מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי בתחום – עו"ד אובדן כושר עבודה- כפיר דיין.

מעבר להבנה הברורה בדבר החשיבות של פנייה לעו"ד מקצועי בתחום אובדן כושר עבודה, חשוב שנבין מה תפקידו של עורך הדין במקרים אלו. כעיקרון, תפקידו העיקרי של עו"ד אובדן כושר עבודה הוא להגיש תביעה בגין מקרה אובדן כושר העבודה (חלקי או מלא) ולנהל את כל ההליכים המשפטיים הכרוכים בכך, עד למיצוי הזכויות וקבלת הפיצויים.

 

מול מי למעשה מתנהלת התביעה?

התביעה וההליכים המשפטיים שעו"ד אובדן כושר עבודה מטפל בהם, יכולים להתנהל למעשה מול 2 גופים עיקריים:

  • ביטוח לאומי – חלק מההפרשות הקבועות במשכורת החודשית שלנו הולך לביטוח לאומי, כאשר אחד הרכיבים בהפרשות אלו מיועד לביטוח אובדן כושר עבודה.
  • חברת הביטוח – מעבר להפרשות הקבועות לביטוח לאומי, ניתן לרכוש מול חברות הביטוח השונות ביטוח אובדן כושר עבודה, בעל סעיפים ותנאים משודרגים.

 

המסמכים שיש להגיש לעו"ד אובדן כושר עבודה

כדי שעו"ד אובדן כושר עבודה יוכל לבצע את עבודתו כראוי ולבחון את המקרה לאשורו, חשוב מאוד להמציא את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה. במסמכים אלו חשוב לוודא כי יש חוות דעת רפואית מקצועית הנוגעת להיבטים התפקודיים של הנפגע ולא רק "תיאור יבש" של עובדות רפואיות. בנוסף על מסמכים אלו, תוכלו לצרף כל תיעוד הנוגע למקרה – התכתבויות, שיחות וכדומה, בכדי לאפשר מבט מקיף ובחינה פרטנית של היתכנות פיצויים במקרה האמור.

עו"ד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין לנכים