נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אובדן כושר עבודה – החזר מס על הביטוח?

החזר מס

החיים הם בהחלט מסע בלתי צפוי, ובו קורים לעיתים דברים בלתי מתוכננים, לאו דווקא במובן החיובי של המילה. הבריאות עלולה חלילה להידרדר או אירוע נקודתי שמביא למצב בלתי הפיך, שמוביל בין היתר גם לאובדן כושר עבודה. הפחד משינוי כה קיצוני ומפתיע, מוביל אנשים רבים לעשות ביטוח אובדן כושר עבודה, וחשוב להכיר את העובדה שבמקרים רבים, מגיע עליו החזר מס.

 

הוצאה מוכרת

במדינת ישראל ישנו מונח נפוץ למדי הנקרא "הוצאה מוכרת". מדובר בהוצאה אשר מוכרת במס על ידי המדינה ולפיה פטורה מתשלום מס מעבר לתשלומים הדרושים. בגין אותן הוצאות מוכרות, ובמקרה ואכן נוכה מס מאחת ההוצאות הללו, תיתכן זכאות להחזרי מס. לכן, גם במקרה של הפעלת ביטוח לאובדן כושר עבודה, מומלץ מאוד לבדוק זכאות זו, שכן החזר מס על ביטוח אובדן כושר עבודה שווה לכם לא מעט כסף.

 

אובדן כושר עבודה- מצער אך חשוב לבטח

אחוזי האבטלה בישראל הם ללא ספק מהנמוכים שבמדינות המערב המפותחות. יוקר המחיה מחייב אנשים רבים להיכנס לשוק העבודה מוקדם וגם לעזוב אותו רק כאשר אין ברירה. אובדן כושר עבודה יכול לבוא לידי ביטוי, לצערנו, באופנים רבים והוא אינו מנת חלקם של המבוגרים. מדובר בתרחיש של תאונה, מחלה או כל פגיעה אחרת שהמשותף להן הוא חוסר היכולת להמשיך ולעבוד כרגיל, ולפיכך חשופים לפגיעה אנושה בפרנסה.

הביטוח של אובדן כושר עבודה מכסה רק 75 אחוזים מה שהופך אותם לפתרון חשוב אך חלקי, ולכן החזרי מס בגין הביטוח יכול להיות תוספת משמעותית בהתמודדות הבלתי נמנעת במצב הנוכחי.

 

עצמאים ושכירים- דרשו את שמגיע לכם

עצם העובדה שמדובר כאמור בהוצאה מוכרת, הופכת את החזרי המס בגין הביטוח לישימים ושימושיים במיוחד. בעוד העצמאיים נעזרים בתקשורת כמעט יומיומית עם רואה החשבון האישי שלהם, עבור השכירים אין מי שיגיש עבורם את הבקשה להחזר מס. הם נאלצים לבצע פנייה מיוזמתם, לכן חשוב להכיר את הנהלים ולפעול לפיהם, שכן איש לא יתבע עבור השכיר את זכויותיו אם הוא לא יעשה זאת.

 

הליך בקשת ההחזר

גם אם חלף זמן רב ממועד החתימה על הביטוח, חשוב לזכור שהחזרי המס רלוונטיים גם כאשר מוענקים רטרואקטיבית, עד לתקופה של שש שנים ממועד תחילת הביטוח. יש לפנות ישירות אל מס הכנסה לצורך מילוי טפסים ובדיקת זכאות, ולהגיש בקשה שנתית המבוססת על ההכנסות וההוצאות השנתיות.

החזר המס המגיע מביטוח אובדן כושר עבודה הוא אמנם לא גבוה במיוחד, ויגיע עד לטווח של בין 2.5-3% מערך הביטוח, אך עדיין מדובר בסכום כסף שמצטבר לאלפי שקלים ומגיע לכל אדם אשר משלם בעבור הביטוח על פי חוק. אין כל סיבה שלא לתבוע את מה שמגיע, במיוחד בנסיבות קשות כל כך כמו מקרה של אובדן כושר עבודה.

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת
מהו אישור ניהול ספרים?

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או

החזרי מס מזונות
החזרי מס למשלמי מזונות

בין אם אתה גרוש או פרוד ומשלם מזונות, יש סיכוי גבוה שאתה אמור לקבל כסף מהמדינה וממס הכנסה. מעוניין