נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעשות השקעת נדל"ן משתלמת

בית וכסף

היום, השקעה בנדל״ן הפכה לחלופה המשתלמת של קופות הגמל ותוכניות החיסכון. במקום להשקיע את הכסף בבנק ולזכות בריבית לא גבוהה בטווח יחסית ארוך, ניתן להשקיע אותה בנדל״ן אשר גם יעלה את מחירו באופן ודאי וגם יספק ביטחון ומגורים במקרה הצורך. אז איך לעשות השקעת נדל״ן משתלמת? על כך בכתבה הבאה.

 

מה מאפיין עסקת נדל״ן משלמת?

השקעות נדל״ן, כמו בהשקעות אחרות, נסמכות על הביטחון כי בעתיד דבר מה יעלה את ערכו באופן אשר יניב רווח למשקיע. שוק הנדל״ן הישראלי נמצא בעלייה כבר שנים רבות, ועל כן ישנם לא מעט מוצרי נדל״ן שצפויים להעלות את ערכם בעתיד. עם זאת, כמובן שלא כל השקעה היא משתלמת כמו האחרת. יש השקעות שיכולות להכפיל ואף לשלש את ערכן, וכאלו שיוכלו לעלות רק בכמה עשרות אחוזים. הדרך לזהות את העסקאות המשתלמות היא להכיר את שוק הנדל״ן ולהבין את הגורמים שמשפיעים על עליית הערכים.

 

תזמון נכון הוא המפתח להצלחה

בהשקעות נדל״ן, המפתח להשקעה מניבה ומשתלמת הוא תזמון ההשקעה. קנייה של דירה מוכנה או יד שניה, יכולה להיות משתלמת ולהגדיל את ערכה, אך לא סביר שתצליח להכפיל את ערכה שהוא גם ככה יחסית גבוה. לעומת זאת, השקעה בקרקע לפני הבנייה, כמובן תניב ערך גדול יותר הגם שטמונים בה סיכונים רבים יותר. אם כן, ברור כי כניסה מוקדמת יותר לפרויקט היא משתלמת יותר, אבל כדי להפיק מכך את המיטב, כדאי להכיר את הסיכונים.

 

קרקעות בישראל – לא לכל אחד

בישראל ישנם שני מאפייני קרקע חשובים המשפיעים על כלל עסקאות הנדל״ן – הבעלות על הקרקע וייעוד הקרקע. באופן חריג, מדינת ישראל, באמצעות רשות מקרקעי ישראל היא הבעלים של יותר מ-90 אחוז מהאדמות בארץ. המשמעות היא, שאדמות אלו לא ניתן לקנות מהמדינה אלא רק לחכור ממנה. כמו כן, המדינה יכולה, בתנאים מסוימים, להפקיע את הבעלות על הקרקע ולהשתמש בה לצרכיה. על כן, עסקה על קרקע בבעלות המדינה היא עסקה בעלת מאפיין סיכון גבוה יותר מעסקה על קרקע בבעלות פרטית.

 

ייעוד הקרקע – קרקע חקלאית מול קרקע לבנייה

הבדל חשוב נוסף בין הקרקעות בארץ הוא הייעוד שנקבע להן על ידי המדינה באמצעות הרשויות המקומיות והועדות הארציות או האזוריות לתכנון ולבנייה. גופים אלו קובעים יחדיו את תוכנית המתאר של הקרקע, תוכנית בה מוגדר אילו קרקעות ישמשו לבנייה עבור מגורים, תעשיה או מסחר, אילו שטחים יישארו ציבוריים ואילו ישמשו למטרות חקלאיות. בדרך כלל, רשויות מקומיות לאורך השנים הופכות קרקע חקלאית לקרקע לבנייה בעקבות גידול האוכלוסייה והצורך בשטח בנוי נוסף. תהליך זה נקרא בשפת הנדל״ן ״הפשרה״ והוא יכול לקחת מספר שנים. הדבר מוביל לכך שקרקעות חקלאיות הן זולות משמעותית מקרקע לבנייה אך ברגע שהן מופשרות ערכן ״קופץ״. השקעה בקרקע חקלאית הנמצאת בתהליך הפשרה שעדיין לא הסתיים, היא השקעה שיכולה להכפיל ואף לשלש את עצמה בתנאים המתאימים.

בית נמכר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת
מהו אישור ניהול ספרים?

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או