נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם סטנדאפיסט מכין מראש בדיחות או מאלתר

איש מצחיק

מופע סטנד אפ הוא בעיקרו מופע שהייחודיות שלו טמונה ביכולת של האמנים או של מי שמופיע, גם אם הוא איננו אמן, לאלתר ולהתאים את עצמם לקהל המשתתפים ולסוג ההומור המאפיין אותו. כיוון שכל קהל הוא שונה בהרכב שלו, וההעדפות שלו שונות כמו גם חוש ההומור שלו, הרי שמכאן נובע שכל הופעת סטנד אפ היא למעשה חידוש לעומת ההופעות הקודמות. אם שאת, בלי הכנה מראש גם אי אפשר – אמני סטנד אפ רבים מגיעים להופעה כשבאמתחתם יש תוכנית כללית, שאותה הם מעוניינים ליישם במהלך ההופעה. מהי האמת באשר למופעי סטנד אף? האם הסטנדאפיסט מגיע עם תוכנית מוכנה או מאלתר? האם הבדיחות מקוריות או מוכנות מראש?  מהו בעצם שביל הזהב שבין הכנה מראש לאלתור?

https://www.youtube.com/watch?v=mAJSY5oX2QM

תוכנית מוכנה או אלתור

באופן עקרוני, לדוגמא סטנדאפיסט גידי ליבנה הוא אדם שניחן בחוש הומור מפותח, ובאינטליגנציה רגשית גבוהה. אדם כזה יכול לזהות בקלות מצבים מצחיקים, להעצים אותם ולגרום לקהל המשתתפים בהופעה לצחוק עד דמעות כמעט מכל תנועה או בדיחה שיספר. אבל יחד עם זאת, ועל מנת שלא להתבזות ושלא להיקלע למצב שבו אין לאותו אדם מה להגיד, או שהקהל איננו מגיב היטב לסוג ההומור שהסטנדאפיסט מוביל, חייב האמן להגיע מוכן, לכל הפחות עם סקיצה כללית של הופעה. למעשה, הוא צריך אפילו יותר מסקיצה אחת, למקרה שקהל מאזינים מסוים לא יאהב את הכיוון שאליו האמן פונה. למשל, סטנדאפיסט המתמחה בהומור המתבסס על קטעים הומוריסטיים ביחסי ספרדים – אשכנזים, לול להיקלע למצוקה אם מדובר בקהל בעל רגישות גבוהה, שיראה בבדיחת מסוימות משום פגיעה אישית. ואולם מנגד, מופע סטנד אפ הוא סוד של דו שיח בין האמן לקהל, והאמן יכול לקחת אותו לכיוונים חדשים אם הוא מרגיש שהקהל זורם איתו.

בדיחות מוכנות או מאולתרות

גם באשר לבדיחות, חשוב להבין שהאמן צריך בסיס מסוים שהוא יכול להישען עליו. כל אמן סטנד אף מכיר מגוון כל כך גדול של בדיחות ואמירות שנונות, עד שהוא יכול למלא בהן ספר. עם זאת, הדבר הנכון ביותר הוא לאלתר, ועדיף שהאלתור יתאים לקהל היעד. לכן, אם מדובר בהופעה בפני ארגון מסוים או מקום עבודה, ישקיע הסטנדאפיסט זמן ומאמץ ללמוד ולהכיר את אופי הקהל שלפניו. במקרים רבים הוא יבלה זמן עם אנשי כוח אדם, וידלה פרטים ואנקדוטות שאינם מעליבים, אבל בהחלט יכולים לשעשע, על כל אחד מהעובדים או לכל הפחות על אלה היותר מוכרים מביניהם. בנוסף, הוא ינסה לחוש את האווירה ואת סוג ההומור במקום העבודה.

מכל האמור לעיל ניתן להסיק כי מופע סטנד אפ הוא שילוב בין הכנה מוקדמת ואלתור – כאשר בדרך כלל ניתנת עדיפות לאלתור. כל סטנדאפיסט יודע שגם הבדיחה הגרועה ביותר, אם היא מושחלת במקום ובזמן המתאימים, יכולה להפוך למוצלחת ומצחיקה.

5 אטרקציות לאירועים שאסור לפספס.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת
מהו אישור ניהול ספרים?

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או