נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ניקיון יסודי בצ'יק – טיפים יעילים לניקוי עצמי 

ניקוי עצמי

גם מי מאיתנו שבוחר להיעזר בשירותי ניקיון חיצוניים, צריך לדעת כמה כללים על ניקיון הבית, כחלק מעצמאות והתנהלות של אדם בוגר. איך שומרים על שגרת ניקיון עצמית, או מתמודדים עם לכלוך בזמן שבין ביקורי המנקה? כמה טיפים שימושיים לחיים מצוחצחים

כל אדם צריך לדעת, ולו באופן בסיסי, איך לנקות. חיטוי כיורים ואסלות, ניקיון רצפה, אבק – כל אלה דברים שכדאי לדעת לעשות גם אם ההעדפה שלנו היא לשכור שירותי ניקיון, למשל דרך האתר https://mbclean.co.il. הסיבות לכך ברורות – למנקה יש זמן מוגבל, היא לא יכולה להגיע כל יום ובנוסף – חשוב שנדע לבצע פעולות מסוימות בעצמנו. אם אתם מאלה שלא יודעים להבחין בין מגב למטאטא, הכתבה הבאה היא בשבילכם.

 

איזה ציוד צריך להחזיק בבית?

בין אם אתם מנקים בעצמכם ובין אם אתם נעזרים בחברת ניקיון או במנקה קבועה, חשוב ביותר להחזיק בבית את הדברים הבאים – מטאטא, מגב, דלי – ורצוי בשני גדלים (כזה שיתאים לרצפה ובנוסף דלי קטן יותר שיכול להיות יעיל בניקוי אזורים קטנים כמו השירותים או מרפסת), נייר ניגוב, סמרטוטים ומטליות וכמובן חומרי ניקוי מסוגים שונים – נוזל רצפה, ספריי לחלונות, מסיר שומנים (שימושי במיוחד במטבח), אקונומיקה – כל אלו בסיסיים ביותר ויכולים לתת מענה. כדאי אם ניתן להצטייד גם בשואב אבק איכותי, שמקל מאוד על שמירה על רצפה נקייה.

 

ניקוי עצמי של משטחים במטבח – למה זה חשוב?

יש אזורים בבית שלא נורא אם לא תקפידו על ניקוי שבועי שלהם. זה אולי יהיה קצת פחות נעים, אבל בעתות דחק שבהם אין פנאי ואין אפשרות לשכור מישהו מבחוץ, לא יקרה אסון אם יצטבר קצת אבק מתחת למיטה בחדר השינה. לעומת זאת, אסור באיסור חמור להזניח את משטחי העבודה במטבח, את הכיריים ואת הכיורים.

למה? ראשית כי זה המקום שבו אתם מכינים אוכל, והכנת אוכל צריכה להתרחש בסביבה נקייה. שנית כי שיירי אוכל מביאים מזיקים מסוגים שונים כמו עכברים ותיקנים שאתם ממש לא רוצים בבית. לכן, בסיום העבודה במטבח צריך לוודא שאין שיירי מזון בכל מקום. העברת מטלית עם מים חמים וסבון תוכל להועיל מאוד, וגם תקל על הניקיון היסודי יותר שתעשו כשיתפנה לכם זמן.

 

מה צריך לעשות לפני ששוטפים?

שטיפת הרצפה צריכה להגיע בסוף, אחרי שכל היתר כבר נקי ואחרי שטאטאנו כמה שיותר. מים, בניגוד למה שחלקנו למד בצבא, הם לא פתרון נגד אולטימטיבי ללכלוך. לפני ששוטפים את הרצפה צריך לנקות אבק מהרהיטים, להזיז אותם אם אפשר ולטאטא מאחוריהם, לנקות משטחים אם צריך – כל זאת כי אחרי ששטפתם צריך להימנע מלדרוך על הרצפה.

 

ממש מגעיל אותי לגעת בסמרטוטי רצפה, מה עושים?

יש שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא להימנע משטיפה עם מים ולהשתמש במטלית חד פעמית לרצפה. האפשרות השנייה, היא לתת למישהו אחר לסחוט את הסמרטוט – למשל למכונת הכביסה.

ניקוי עצמי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ניקיון
לנקות את הארונות בבית
איך לנקות את הארונות בבית

אומרים שהאנשים בעולם מתחלקים ל – 2 חלקים: אלה שמנקים את ארונות הבית שלהם ואחרים שמזניחים אותם. המדריך הנוכחי