נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לבחור רכב? הטיפים המובילים

הגה

אין יותר כיף מאשר לקרוע את הניילון מהריפוד של הרכב החדש שרכשתם. בעוד שכיום אנשים רבים מחליטים על רכישת רכב און ליין באינטרנט, חלקנו האחר עדיין אוהב להתרשם עם העיניים ורק אחר כך להחליט. בין אם אתם פועלים כך או כך, בואו נדבר על טיפים לרכישת רכב.

נכון, כשמדברים על טיפים לרכישת רכב, אפשר לדבר עד מחר על הצרכים שלכם מהרכב ועל התקציב שלכם. יחד עם זאת, אין כל טעם לדבר על זה, כי אתם יודעים בדיוק מה הם הצרכים שלכם ומה התקציב שאתם מייעדים לרכישת רכב חדש. אם אתם מעוניינים לרכוש רכב משפחתי, אתם יודעים בדיוק מדוע אתם צריכים לעשות זאת. אם אתם מייעדים 120,000 ₪ עבור רכישת רכב חדש, אז זה התקציב שלכם. אם כך, אנחנו רוצים לדבר אתכם על טיפים הרבה יותר מעניינים לרכישת רכב. בואו נתחיל עם טיפים לרכישת רכבים משומשים.

 

הגעתם להתרשם מהרכב המשומש? – בדיקת רישיון ותעודה מזהה

איך תדעו אם הרכב עומד להכניס אתכם לבור ללא תחתית של תיקונים? איך תדעו אם הבנאדם שמוכר לכם את הרכב באמת אמין ולא מנסה לרמות אתכם? אז נכון, לא תמיד יהיה ניתן לדעת מראש אם הרכב שאתם שוקלים לרכוש יהיה בעייתי בעתיד. יחד עם זאת, אם הרכב נמכר לכם על ידי סוחר רכבים שמסתווה לאדם פרטי, התייחסו לזה בתור נורית אזהרה חמורה. והטיפ הזה רלוונטי במיוחד למכוניות סחירות בשוק, כמו קיה פיקנטו החדשות. סוחרים אוהבים רכבים סחירים ברמה גבוהה, כדוגמת הקיה.

איך יודעים אם מדובר בסוחר רכב או באדם פרטי? בודקים את רישיון הרכב, ובמקביל בודקים את שמו של בעל הרכב בתעודת הזהות שלו. השם ברישיון הרכב זהה לשמו ולאדם שעומד מולכם? רוב הסיכויים שלא מדובר בסוחר רכבים.

 

לשם מה פותחים מכסה מנוע כשהולכים להתרשם מרכב?

בין אם אתם עומדים לרכוש רכב ישן או חדש, תמיד יהיו מספר דברים שחובה לבדוק בעצמכם. נכון, בנקודה זו חשוב לציין שישנם מכני בדיקת רכבים שעושים את זה עבורכם. יחד עם זאת, תמיד יהיה חובה לבדוק את הרכב בעצמכם לפני שאתם מחליטים לקחת אותו לקומפיוטסט השכונתי. מדוע? כי ישנם רכבים אשר פשוט לא שווים את ה-500 ₪ שעולה בדיקת רכב לפני קנייה.

אתם מוזמנים לחסוך לעצמכם את ה-400 ₪ – 500 ₪ של בדיקת הרכב. במקרים רבים, כבר במעמד ההתרשמות מהרכב תוכלו להבין כי מדובר ברכז מוזנח או שעתיד להתקלקל בקרוב. מומלץ לפתוח את מכסה המנוע של הרכב, לבדוק נזילות והזעות של שמן, רטיבות של מים נוזלים ועוד. אם מלמעלה המנוע נראה יבש וללא הזעות של שמן, תמיד יהיה מומלץ לבדוק גם את האספלט מתחת לרכב. שם תוכלו לראות שרידים של נזילות שמן, אם יש כאלו.

 

האם יש הבדלים בצבע בחלקיו השונים של הרכב?

בין אם הרכב צבוע בצבע כזה או אחר, כדאי להסתכל עליו בשמש ולוודא שלא קיימים הבדלי צבע בחלקיו השונים של הרכב. תמיד יהיה מומלץ לבדוק את הכנפיים הקדמיות והאחוריות של הרכב, מאחר ושם לרוב תוכלו לאתר פגיעות שהרכב עבר, או תאונות. טיפ חשוב נוסף בנושא של בדיקת עבר של תאונות: כדאי להרים בעדינות את הריפוד בבגאז' הרכב. אם הרכב עבר תאונות מאחורה, לפעמים תוכלו לראות סימני תיקונים של פח תחת הריפודים.

 

רכישת רכב אונליין באינטרנט: מה הכי חשוב לדעת?

אם אתם מעוניינים לבצע רכישת רכב און ליין באינטרנט, כדאי לדעת כי קניית רכב אונליין מחייבת את הבדיקה המקדימה שלכם לגבי סוכנות הרכבים. אם מדובר בחברה גדולה ומובילה דוגמת קפיטל מוטורס המוכרים, אין לכם סיבה לחשוש.

בימינו הדיגיטליים, מומלץ מאוד לבצע רכישת רכבים באינטרנט, מאחר וכולנו מתמודדים עם אותו נגיף הקורונה שמגביל את תנועתנו. מעבר לנגיף הקורונה, אפשר גם להנות מתנאים מאוד נוחים של רכישת רכבים חדשים באינטרנט.

 

כדאי לרכוש 4X4 למרות שאני לא נוסע בשטח?

גם אם אתם לא נוסעים כל שבת בשטח עם החבר'ה או עם המשפחה, חשוב להבין כי רכבי 4X4 ורכבי SUV כיום משמשים אנשים גם לצרכים עירוניים. הפאר, היוקרה, הנוחות והגובה על הכביש, הם כולם אלמנטים מבוקשים אצל כולנו. בשורה התחתונה? חיים פעם אחת, אז עדיף שיהיו נוחים וכיפיים על הכביש.

בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב