נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם עדיף להישאר בשכירות או לקחת משכנתא ולקנות דירה?

בית מעץ ומטבעות

אחת השאלות הגדולות של המציאות המודרנית, עבור צעירים וגם מבוגרים.

קונים דירה ומשלמים החזרים חודשיים על משכנתא או נכנסים לשכירות ומשלמים לבעל הדירה בכל חודש?

 

תשלום שכירות מול תשלומי משכנתא

על מנת להבין מדוע שני אלו בכלל עומדים האחד מול השני חשוב להבין שלמרות שמדובר בקניית דירה לעומת שכירת דירה, בשני התהליכים במהלך המציאות העכשווית, משלם הלקוח בכל חודש סכום יחסית דומה של כמה אלפי שקלים ומקבל בתמורה קורת גג לגור בה. על כן, עולה השאלה אם בכל מקרה משלמים בכל חודש, על מה עדיף לשלם?

 

בעד משכנתא – התוצאה הסופית

אחד היתרונות הגדולים של לקיחת משכנתא הוא כמובן התוצאה הסופית שלה והיא שיש דירה בבעלות הלקוח. כלומר אם כבר בכל מקרה משלמים בכל חודש, עדיף כבר לשלם בעבור עסקה שבסופו של דבר תביא לכך שיהיה ללקוח דירה בבעלותו, מאשר לשלם סכום דומה בכל חודש ובתוצאה הסופית להישאר עדיין בלי בעלות על דירה.

 

בעד שכירות – לא מתחייבים

אמנם משכנתא נשמעת כמו עסקה נהדרת, משלמים כמו תשלומי שכירות בכל חודש ומקבלים בסוף דירה, אך בשונה משכירות משכנתא היא עסקה לטווח ארוך, ארוך מאוד. על כן, עבור אלו אשר לא יכולים להתחייב כרגע להוצאות חודשיות, או אפילו למיקום, לגודל או לשותפי הבעלות על הדירה, אין זה מומלץ להיכנס לחוזה ארוך מאוד שיגרור החזרים חודשיים של שנים על גבי שנים. כמובן שיש נקודות יציאה ממשכנתא, אך זה משמעותית יותר מורכב מאשר להפסיק שכירות.

 

בעד משכנתא – השקעה לטווח ארוך

כאשר מישהו גר בשכירות הוא דואג לכאן ועכשיו ובמקסימום דואג לעתיד בכך שחוסך כסף בעצם העובדה שהוא גר בשכירות. אך אין זה דומה או מתקרב להשקעה שניתן לעשות בעזרת השקעה. מדובר בהשקעת נדל"ן לכל דבר אשר לא דורשת גיוס כל הכסף באותו הרגע ומאפשרת להיות בעל דירה שניתן למכור בהמשך החיים ולהרוויח הרבה כסף מהתשואה שעשוי להניב הנכס.

 

בעד שכירות – לא דורש הון עצמי

בסופו של דבר, גם אם יש רצון או הבנה כי עדיף לקנות משכנתא מבחינה רווחית, משכנתא דורשת גיוס הון עצמי מספק כדי לקבל אישור מהבנק, והסכום הזה לא תמיד קיים אצל אלו המבקשים למצוא ברגע זה, או בעתיד הקרוב מגורים. על כן, חשוב להבין שמשכנתא דורשת זאת ושכירות דווקא לא.

חשוב להבין כי גם לשכירות וגם למשכנתא ישנם יתרונות וחסרונות ובסופו של דבר ההכרעה צריכה להיות בהתאם לצרכים ולרצונות של הלקוח, הן בהווה ולא פחות חשוב מכך, בעתיד. על כן, מומלץ להתייעץ עם משכנתא טיל, להרחיב קריאה ולהבין מה המשמעויות של לקיחת משכנתא, אמנם מדובר בהשקעה ובבעלות על דירה, אך זאת יכול להיות הרבה יותר רווחי ויעיל אם מתייעצים עם מומחים.

קניית דירה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת
מהו אישור ניהול ספרים?

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או

החזרי מס מזונות
החזרי מס למשלמי מזונות

בין אם אתה גרוש או פרוד ומשלם מזונות, יש סיכוי גבוה שאתה אמור לקבל כסף מהמדינה וממס הכנסה. מעוניין