נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו אישור ניהול ספרים?

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק צריך בשלב מסוים שיהיה לו. הליך קבלת האישור לא כול כך מסובך אך כאשר הוא מתווסף לכול שאר הבירוקרטיה שעוסק צריך לעבור, כבר לא ברור במה תצטרכו להשקיע יותר, בפיתוח העסק שלכם או בניהול הספרים והחשבונות, לצורך כך, הסבר קצר על אישור ניהול ספרים ואיך משיגים אותו (רמז – צרו קשר עם רואה חשבון!).

 

אישור ניהול ספרים

כשמו כן הוא, אישור ניהול ספרים מאשר את אופן ניהול הספרים של עוסק כך שהכוונה בספרים היא לספרי החשבונות של העסק בעיקר סביב עסקאות החייבות במס לדוגמא. אופן ניהול הספרים קבוע בחוק ובהתאם אליו יקבע האם לתת את האישור או שמא ההתנהלות לא מאושרת. אישור ניהול ספרים מונפק על ידי רשות המסים והוא משמש כאסמכתא לאישור ניהול העסק עבור גופים וחברות שמעוניינים לוודא זאת לפני עסקאות.

 

אישור ניהול ספרים ולא אישור הספרים

דגש חשוב שכדאי לדעת, וסביר כי הרבה מתבלבלים בו, הוא שמדובר באישור ניהול הספרים ולא אישור הספרים עצמם. כלומר אם ביצעתם עסקה ודיווחתם עליה למס, אך לא דיווחתם על הסכום כולו לדוגמא, זאת לא יבדק כחלק ממתן האישור, אלא עצם העובדה שדיווחתם על העסקה. על כן, אישור ניהול ספרים כנראה שלא ישמש כראיה במידה ותסתבכו עם החוק בהקשר העסק, אך הוא כן נדרש בשגרה.

 

קבלת אישור ניהול ספרים

באם אתם צריכים אישור ניהול ספרים קבלת האישור מתנהלת אל מול רשות המסים, כלומר עליכם להגיש את הבקשה לפקיד השומה המטפל בתיק שלכם. לאחר קבלת האישור זאת יופיע באתר של רשות המסים ותוכלו להנפיק אותו ולהעביר אותו לכול דורש.

 

מתי אצטרך אישור ניהול ספרים?

כאשר העסק שלכם עובד עם לקוחות פרטיים באופן יומיומי כנראה שלא כול כך יעניין אותם מה קורה בספרים שלכם, אך גופים ציבוריים וחברות גדולות כן עשויות לבקש אישור ניהול ספרים על מנת לוודא שהעסק שלכם מתנהל כשורה ושהן לא נכנסות לעסקה עם מישהו שעובר על החוק. בכול מקרה, תמיד כדאי שיהיה אישור ניהול ספרים שכן זאת מוסיף לאמינות ולמקצועיות של העסק.

בסופו של דבר, למרות שאתם בעלי עסק, אתם לא רואי חשבון ועל כן, אם אתם נתקלים בבעיות בירוקרטיות שאינכם יודעים לפתור, או פשוט לא רוצים להקדיש לכך מזמנכם, מומלץ לפנות לקבל ייעוץ מאת משרד רואי חשבון, מעבר לטיפול באישור ניהול ספרים תופתעו לגלות כמה רואה חשבון יכול לתרום לכם ולקדם את העסק שלכם, וכמובן, לחסוך לכם הרבה כסף שלא ידעתם שאתם משלמים סתם או שמגיע לכם, אז למה אתם מחכים?

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או

החזרי מס מזונות
החזרי מס למשלמי מזונות

בין אם אתה גרוש או פרוד ומשלם מזונות, יש סיכוי גבוה שאתה אמור לקבל כסף מהמדינה וממס הכנסה. מעוניין