נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא ההכשרה שעובר מאלף כלבים?

מאלף כלבים

בשנים האחרונות, המודעות לאימוץ וגידול כלבים צברה תאוצה משמעותית, ונראה שהשיח סביב אילוף כלבים רק הולך וגובר ככל שעובר הזמן. אילוף כלבים הפך למקצוע מבוקש ונחשק, כאשר מוצעות לבעלי הכלבים שיטות אילוף שונות על מנת לסייע להם לקלוט את הכלב בבית בצורה מיטבית. במאמר זה נרחיב אודות הכשרתו של מאלף כלבים, ומה היא כוללת. 

 

מקצוע לכל דבר

חשוב להבין כי לא כל אדם שמגדיר את עצמו כאוהב כלבים, או כזה שכל חייו היו לו כלבים, הוא בהכרח מאלף כלבים. כמו כל מקצוע שמכבד את עצמו, גם אילוף כלבים דורש הכשרה מקצועית ואיכותית וצבירת ניסיון בתחום, עד שיוגדר מאלף כלבים מוסמך.

מדובר במקצוע בעל חשיבות רבה, שכן אילוף שאינו מקצועי, מקיף או מעמיק, עלול ליצור בעיות התנהגות קשות אצל כלבים, טראומות ותוקפנות בקרבם שעלולים לפגוע בקשר עם הבעלים ובמקרי קיצון גם להביא לפגיעות בנפש. אין להקל ראש במציאת מאלף כלבים בעל רישיון מוסמך. לכן, כפי שלא הייתם מכניסים הביתה אינסטלטור נטול רישיון לעסוק בכך, כך גם לא תעשו מאלף כלבים.

 

קורס אילוף

תנאי סף הכרחי על מנת לעסוק באילוף כלבים הוא השלמת קורס אילוף כלבים מקצועי. ישנם מגוון בתי ספר העוסקים באילוף כלבים, כאשר השוני ביניהם הוא בעיקר באורך הקורס ובסוג האילוף. ישנן מספר שיטות אילוף עיקריות, המייצגות אסכולות של תפיסת העולם בראיית המאלפים.

ישנם קורסים של אילוף כלבים הכוללים 32 מפגשים, אחת לשבוע במשך 8 חודשים, שאמנם עולים כמו שנת לימוד באוניברסיטה, אך פותחים דלת עבור חניכי הקורס למקצוע אילוף הכלבים ולהרחבת האופקים המקצועיים שלהם בתחום זה.

 

ידע תיאורטי

על מאלף כלבים איכותי ללמוד לא מעט אודות במסגרת הכשרתו, לרבות ידע תיאורטי רחב בתחומים רבים. עליו להכיר את הגזעים הרבים של ממלכת הכלבים, כאשר לכל גזע ייעוד, נטייה גנטית, התנהגויות קדומות שעשויות להופיע ומתוך כך גם ללמוד על דרכי האילוף האידיאליות, והיכולת להתאים אותן לכל גזע, כאשר כל מקרה לגופו.

לצד זאת, חלק בלתי נפרד מהאילוף קשור גם להיכרות עם שגרת חייו של הכלב, ולכן יש להכיר סוגי מזון שונים, בעיות רפואיות שעשויות להשפיע על ההתנהגות של הכלב ועוד.

 

היכרות עם דרכי אילוף שונות

על אף שברוב המקרים המאלף דבק בשיטת אילוף אחת, עליו להכיר את האסכולות השונות ולדעת לעשות את ההתאמות הנדרשות. אם הצורך הוא לאלף את הכלב על מנת שיהיה כלב העוסק בכלבנות טיפולית, דרך האילוף תהיה שונה לחלוטין מאשר אילוף לכלב עבודה, או הרגלת הכלב לחיים ביתיים שגרתיים.

מאלף טוב יודע להתאים את עצמו לסיטואציה ומאידך להתעקש עם המשפחה על העקרונות אותם למד ואותם יש ליישם במהלך תהליך האילוף. מדובר באיש מקצוע לכל דבר ועניין.

מאלף כלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים