נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי מומלץ להשתמש בחטיפים לכלבים ומתי מומלץ אוכל רפואי

חטיפים לכלבים

עם השנים תוחלת החיים של כלבים וחתולים עולה ובשילוב עם אורח החיים המודרני עולה צורך בשינוי תזונה עבורם – בעיקר עבור כלבים מבוגרים חלק מהבעיות הרפואיות נוצרות מגנטיקה וחלקם מתזונה לקויה או חוסר בפעילות גופנית. עם זאת גם מתן חטיפים לחיות שלכם זה חשוב, מתי מומלץ לתת כל אחד?

 

חטיפים לכלבים

חטיפים לכלבים הם בעיקר עבור אילוף והגשמת מטרות שאתם רוצים לעבוד איתם, ניתן לתת את החטיפים בין ארוחות כפרס או פינוק על התנהגות טובה בצמוד למתן הוראה כך שהכלב יוכל להבין שהוא מקבל את החטיף בתמורה להתנהגות מסוימת ולא כמו אוכל רגיל שמוגש לו על צלחת. מתן החטיף יכול להיות הזדמנות לאינטרקציה עם הכלב.

 

אוכל רפואי לכלבים

מזון לא איכותי לכלבים עלול לגרום לעלייה תלולה במשקל הכלב בתוספת לכך שאינם עושים פעילות גופנית מרובה – כיוון שאינם צריכים לצוד יותר את האוכל שלהם כמו בתקופה הקדמונית שלהם. במידה ושמתם לב לעלייה חדשה במשקל הכלב מומלץ לבדוק אצל וטרינר המלצות עבור אוכל רפואי לכלבים שיועיל לו כיוון שזה עלול לפגוע בתפקוד ובמצב הבריאותי שלו וליצור מחלות כמו סכרת.

 

אלרגיה למזון

המודעות לתזונה של כלבים גורמת לנו לראות בעיות ורגישויות אצל כלבים עבור האוכל שלנו ועם זאת יכולת למתן פתרונות לשיפור אורח החיים והתזונה. ההערכה הגסה היא שחמישית מהכלבים והחתולים הביתיים רגישים לרכיבים כלשהם הנמצאים במזון הרגיל שלהם. הרגישות באה לידי ביטוי בשלשולים, הקאות ובעיות בעור ובפרווה. חלקם סובלים מרגישות ברמה נמוכה לחלבון מהעופות.

 

איך ניתן לצרוך מזון רפואי

תוכלו למצוא מזון רפואי בהמלצות וטרינר שצורת של פחיות שימורים או רכיבי מזון אחרים כאשר הפרמטר המשמעותי הוא אחוז גבוה של ערכים תזונתיים בריאים שלא נמצאים במזונות רגילים. בחירה במזון רפואי תהיה מבוססת על גיל, משקל וגזע של הכלב. לפני שתחליפו את המזון מומלץ להתייעץ עם וטרינר או בחנות חיות מקצועית.

 

סוגי מזון רפואי והטיפול

קיימים סוגים שונים של מזון רפואי עבור בעיות שונות של הכלבים כאשר כל בעיה דורשת תזונה שונה:

  • בעיות השמנה ומטבוליזם – לא פחות מחצי הבעיות אצל כלבים נובעות מבעיה של עודף משקל מה שיכול לגרום לבעיות בריאותיות בכליות, עצמות ומפרקים. ככל שהכלב בוגר יותר יהיה קשה יותר לשנות לו הרגלי תזונה ולכן חשוב לשים לב לבעיות כאלו מגיל צעיר.
  • מזון רפואי לטיפול בבעיות לב
  • מזון לכלבים היפואלרגנים
  • מזון לכלבים עם צרכי הבראה או התאוששות

 

לסיכום,

מזון רפואי לכלבים יכול להועיל רבות לכלבים שצריכים עזרה בטיפול של בעיות רפואיות, מול האוכל הרפואי שימוש בחטיפים הוא גם חשוב מאוד בעיקר לגורים בתהליכי אילוף וחינוך. מומלץ לשלב בין השניים במידת הצורך והכל בהמלצת חנות חיות או רופא החיות שלכם

חטיפים לכלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים