נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ציוד מיגון אישי כדי לשמור על החיים

צלחת

ציוד מיגון אישי לרוכבים על אופנוע הוא חשוב מאין כמותו – ויכול להשפיע על חיינו לכאן או לכאן.

המיגון לאופנועים הוא מגוון, מתחיל מקסדה – שהיא האביזר המוכר ביותר, וממשיך למעיל, מיגוני ברכיים ועוד.

מה עלינו לדעת לגבי ציוד מיגון לאופנוע?

 

שאלת ציוד המיגון

ציוד מיגון אישי לאופנועים, הוא בין הנושאים המורכבים והחשובים העומדים בפנינו כרוכבים. האם לרכוש מיגוני ברכיים? האם לשים מעיל גם כשאני קופץ לסופר? זה משנה באמת איזה קסדה אני קונה? שאלות בסגנון זה נזרקות לחלל האוויר בעת שמגיע לקוח חדש אל חנות Matalon Cycle – חנות האופנועים הגדולה בישראל. האם יש תשובות לשאלות אלה?

 

גישות לגבי ציוד מיגון

יש גישות שונות לגבי ציוד מיגון, ובד"כ מה שקורה בפועל – אנשים מהללים את ציוד המיגון אך בפועל לא משתמשים בו באופן מלא. מה הכוונה? ובכן, לרוב רוכבי האופנועים יש בבית את כל ציוד המיגון, או לפחות קסדה, מעיל וכפפות, אך כשהם יוצאים לנסיעה קצרה יחסית ובייחוד בקיץ – רובם ידלגו על רוב הציוד הזה. אין מה לעשות, זה חם וזה מתיש. הגישה השמרנית טוענת שיש להתלבש בכל ציוד המיגון בכל רגע שאנו על האופנוע, פשוט כי אין לנו דרך לדעת מתי הסכנה מגיעה – וכבר קרו תאונות בסמוך לבית!

 

סוגי ציוד מיגון

איזה מיגון אישי נהוג לעטות עלינו כשאנו רוכבים? בפסקה זו נמנה את אביזרי המיגון המוכרים ביותר.

 

קסדה

הקסדה היא ציוד המיגון המזוהה ביותר עם רוכבי האופנועים, ויש דגמים וסוגים רבים ממנה. כשאנו בוחרים קסדה, לא מומלץ לבחור לפי הפירמה או לפי מאמר שקראנו – אלא ע"פ ההתאמה בשטח. קסדות ממותגים שונים – מתאימות למבני ראש שונים, ולכן אנו חייבים למדוד את הקסדה ואפילו לנסות אותה בזמן רכיבה. קסדה אמורה ללחוץ לנו מעט בלחיים באופן טבעי, אך אין היא אמורה ללחוץ לנו במצח ובגולגולת. כיום ניתן למצוא קסדות במחיר הוגן לחלוטין – המעניקות תמורה מלאה ואף מעבר!

 

מעיל

המעיל הממוגן הוא אביזר חשוב מאין כמותו, והוא בא לעזרתנו בעת שאנו נזרקים או מחליקים עם הקטנוע. מעילי מיגון לאופנועים ממוגנים באזור המרפקים, הכתפיים והגב, והם עשויים למנוע נזקים חמורים גם בנפילות קטנות. מעבר לכך, מעיל עוזר לנו להתמודד עם הרוח טוב יותר, והוא הופך את הנסיעה לחלקה ונעימה הרבה יותר.

 

מגיני ברכיים

מגיני ברכיים הם אביזר מיגון פחות נפוץ על אף שהם חשובים במיוחד – ולא פחות מהמעיל! בעת שאנו נופלים מהקטנוע, לרוב הברכיים הם בין האיברים הראשונים הפוגשים את הקרקע – ולכן הדבר עלול להסב לנו סבל ונזקים משמעותיים. מגיני ברכיים מונעים פציעות חמורות בברכיים בעת נפילה לקרקע, וגם בעת "פגישה" לא רצויה עם חלקי רכבים סמוכים הנוסעים לצידנו בכביש.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב