נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השוואה בין קרנות הפנסיה בעלות התשואה הגבוהה ביותר

מאזניים שוקלות כסף

מדי שנה מתעוררת שאלה בקרב אזרחים רבים במדינת ישראל, בין אם הם עובדים שכירים ובין אם הם עצמאים, בדבר קרן הפנסיה בעלת התשואה הגבוהה ביותר.

שאלה זו מתעוררת גם בין חברות הביטוח והפנסיה השונות, אשר מתחרות על ליבם של הלקוחות. במאמר שלפניכם, נבצע השוואה קצרה בין מספר קרנות פנסיה שונות שהציעו בשנה האחרונה את התשואה הגבוהה ביותר.

 

מהו בכלל ביטוח פנסיה? מהי קרן הפנסיה?

בשנת 2008 פורסם צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק, אשר מורה על מספר דברים. בין היתר, צו ההרחבה מורה על כך שיש חובה לבטח כל עובד בביטוח פנסיוני המתבצע באמצעות הפרשות, הן של העובד והן של המעסיק, אל פוליסת הביטוח הפנסיוני של העובד.

כלומר, עבור כל עובד שכיר ישנה חובה לביטוח פנסיוני בישראל. לצד זאת, עצמאיים רבים בוחרים גם כן לבטח את עצמם ולהפריש עצמאית אל ביטוח הפנסיה שלהם, ולכן, ציבור הולך וגדל בישראל מפריש כספים אל ביטוח הפנסיה שלו.

קרן הפנסיה היא למעשה הקרן אליה מופרש הכסף, והיא מנוהלת בידי חברה לביטוח פנסיוני. הקרן, מושקעת באפיקי השקעה שונים המכילים אגרות חוב, מניות וכד', אשר מציעות תשואה כלשהי מדי שנה, בהתאם לאופי ההשקעה.

כיוון שקיימות חברות שונות בשוק המציעות נוצר מצב שבו לאנשים עשויים להיות מספר קרנות כאלו ולמעשה זהו כפל ביטוחי, לכן, לפני שנמשיך אל בחינת קרנות הפנסיה המשתלמות ביותר, מומלץ לבחון שאכן אין לכם כפל ביטוחי באמצעות אתר הר הביטוח.

קרן הפנסיה מכסה מספר מצבים (כמובן שהתנאים הספציפיים משתנים בין קרן לקרן). מצב אחד הוא זקנה, בו מתקבל סכום הקרן בעת הפרישה. מצב נוסף הינו מוות, אשר במקרה זה סכום הקרן יועבר לשאריו. המצב הנוסף הינו של נכון ואובדן כושר עבודה.

 

הלמן אלדובי

בית ההשקעות הלמן אלדובי הינו אחד מבתי ההשקעות הגדולים בישראל, אשר מציע שירותים פיננסיים רבים, ובין היתר מציע שירותי קרן פנסיה.

דמי הניהול שתשלמו בקרן הפנסיה של הלמן אלדובי יהיו 1.49% בגין דמי ניהול מהפקדה חודשית וכן 0.05% בדמי ניהול מהצבירה. בשנת 2019, קרן הפנסיה המקיפה של הלמן אלדובי לבני 50 ומטה הציגה תשואה מצטברת של כ-13.04%.

 

אלטשולר שחם

אלטשולר שחם הינו בית השקעות גדול ומוביל בישראל, שגם כן מציע שירותים פיננסיים רבים, כמו ניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות, קופות גמל, וגם – קרנות פנסיה.

דמי הניהול המוצעים בקרן הפנסיה של אלטשולר שחם יהיו 1.49% בדמי ניהול הפקדה חודשית ועוד 0.01 בדמי ניהול מהצבירה. בשנת 2019 קרן הפנסיה של אלטשולר שחם במסלול לבני 50 ומטה הציגה תשואה מצטברת של 16.96%, דבר שהציב אותה במקום הראשון לשנת 2019.

 

מנורה מבטחים

מנורה מבטחים הינה חברת ביטוח, פנסיה, פיננסים, קרנות גמל והשתלמות מהוותיקות בישראל – החברה נוסדה בשנת 1935, והינה אף חברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

דמי הניהול מהפקדה חודשית אשר מוצעים בקרן הפנסיה של מנורה מבטחים הינם 1.9% עוד דמי הניהול מהצבירה הינם 0.19%. בשנת 2019, קרן הפנסיה של מנורה מבטחים במסלול יעד לפרישה 2045 הציגה תשואה מצטברת של 14.14%.

 

פסגות

בית ההשקעות פסגות הינו אחד מבתי ההשקעות הגדולים ביותר בישראל, אשר נוסד בשנת 1963. בדומה לשאר חברות הפנסיה, גם בית ההשקעות פסגות מציע שירותים פיננסיים רבים, ובין היתר שירותי קרן פנסיה.

דמי הניהול שתשלמו בקרן הפנסיה של פסגות בגין ניהול מהפקדה חודשית הינם 1.68%, בעוד דמי הניהול מהצבירה יהיו 0.09%. בשנץ 2019, קרן הפנסיה של בית ההשקעות פסגות במסלול לבני 50 ומטה הציג תשואה מצטברת של 13.37%.

 

מטבעות וזקן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
הלוואה
3 טיפים לבחירת הלוואה

החלטתם שאתם זקוקים להלוואה? המאמר הבא בדיוק בשבילכם. כיום האפשרויות הקיימות בפנינו בנוגע להלוואות, קטנות או גדולות – רבות

הַנהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת
מהו אישור ניהול ספרים?

בישראל ישנם כול מיני חוקים המעגנים התנהלות חברות באופן תקין. כחלק מכך, קיים אישור ניהול ספרים אשר כול עוסק

מאזניים של שטרות
מה היא רפורמת EBITDA?

ראשי התיבות הארוכים יחסית מעידים על מונח מורכב לא פחות. ליתר דיוק: Earning Before Interest Taxes Depreciation Amortization או

החזרי מס מזונות
החזרי מס למשלמי מזונות

בין אם אתה גרוש או פרוד ומשלם מזונות, יש סיכוי גבוה שאתה אמור לקבל כסף מהמדינה וממס הכנסה. מעוניין