נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הוזלה בביטוח החיים

גלגל הצלה - ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אולי הביטוח הנפוץ ביותר והוא מהווה מעיין הסכם בין חברת הביטוח למבוטח. ה"הסכם" מקנה פיצוי כספי במקרה של פגיעה בגופו של המבוטח ובמקרה של מוות. ההטבה הכספית של הביטוח יכולה להיות בצורת קצבה חודשית או בצורת תשלום חד פעמי.

 

האחריות על ההוזלה היא שלכם

ביטוח החיים יכול להיות עסק לא זול, אבל הוא גם לא חייב להיות עניין יקר. לאחרונה, נכפתה על חברות הביטוח הוזלה של 30% בביטוחי החיים! אלא שאם אתם רוצים לקבל את ההוזלה הזאת, אתם צריכים לבקש אותה מחברת הביטוח שלכם. ההוזלה לא תתבצע אוטומטית על ידי חברות הביטוחים- אתם אלו שצריכים לדרוש אותה.
אמנם חברות הביטוח הונחו להוזיל את התעריפים על ביטוחי החיים, אבל זאת אך ורק למבוטחים חדשים. אם אתם כבר מבוטחים ואתם רוצים גם את התעריף המוזל על ביטוח החיים, לא תוכלו לקבל אותו באופן אוטומטי, אלא תדרשו לבקש אותו בעצמכם מחברות הביטוח. במידה ופניתם אל חברת הביטוח שלכם, החברה מחויבת להציע לכם את התעריף המעודכן והזול, כל שתדרשו הוא רק תהליך חתימה מחודשת ועדכון מצבכם הבריאותי.

שימו לב- מבוטחים שמצבם הבריאותי הורע מאז שרכשו את הביטוח, יתקשו לבצע את ההחלפה לביטוח החדש והמוזל.

 

אישה ואחוזים

 

הוזלה בביטוח המנהלים

במידה ויש לכם ביטוח מנהלים תוכלו גם אתם לדרוש מחברת הביטוח הוזלה של התעריף. כך רכיב החיסכון בביטוח שלכם יגדל על חשבון הרכיב הביטוחי. כמובן שבכל שלב תוכלו לדרוש להקטין עד למינימום את רכיב ביטוח החיים בביטוח המנהלים שלכם ולרכוש ביטוח חיים בנפרד מאיזו חברת ביטוח שתרצו.

 

ההוזלה אינה מתבצעת באופן אוטומטי

ההוזלה עצמה הייתה יוזמה של הממונה על שוק ההון שהכריז על הוזלה משמעותית בביטוח החיים, גם במסגרת ביטוח מנהלים וגם במסגרת ביטוחי משכנתא. אמנם כוונותיו של הממונה על שוק ההון היו טובות, אך כיוון שביטוח חיים הוא חוזה, אין אפשרות לחייב אף חברת ביטוח להוזיל את תעריף הביטוח באופן אוטומטי. זאת אומרת שאתם כמבוטחים צריכים להיות פעילים ולדרוש מהחברה בה אתם מבוטחים את ההוזלה המובטחת.
שימו לב שבמקרה הזה סוכני הביטוח שלכם גם הם לא ימהרו להציע לכם את אפשרות ההוזלה, שכן הוזלת תעריף הביטוח שלכם היא גם הוזלה בעמלה שנגזרת ממנו לסוכן הביטוח שלכם.

 

פרויקט הר הכסף

לפני מספר שנים הקים משרד האוצר את פרויקט הר הכסף שנועד לעזור לכם לאתר את הכספים האבודים שלכם. ייתכן שבחסכונות שונים, ביטוחי מנהלים או קופות גמל שפתחתם בעבר, עדיין יש לכם סכום כסף ששייך לכם ואולי שכחתם ממנו.
לצד הדרישה להוזלה בביטוח החיים, נמליץ גם להיעזר במערכת הר הכסף ולאתר את הכספים האבודים שאולי יש ברשותכם ולא ידעתם על כך.
באופן זה תצליחו להטיב את ההתנהלות הכלכלית שלכם ואף לחסוך סכום כסף מכובד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוח