נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל השלבים לאיתור הביטוחים שלכם

איש שמצא כסף

מדינת ישראל עודדה בעבר ומעודדת גם היות אזרחים לחיסכון כספי ולרכישת פוליסות ביטוח אשר יסייעו להם להתגבר על בעיות פיננסיות כתוצאה מאירועים ביטוחיים שונים. ברישומי חברות הביטוח הצטברו עם השנים פוליסות ביטוח שנרכשו על ידי אזרחים ישראלים, שמסיבה כזאת או אחרת הפכו ללא פעילות. הכספים האבודים הללו הצטברו לכדי סכומי כסף משמעותיים. בשלב כל שהוא החליטה מדינת ישראל לאפשר לכל אזרח לחפש בקלות, באמצעות מנוע חיפוש פשוט, כספים הרשומים על שמו. בנוסף, מאפשר מנוע החיפוש הזה לאתר כספים השייכים לקרובי משפחה שנפטרו ואשר בתנאים מסוימים ניתן יהיה למשוך אותם. כיצד קרה שסכומי כסף כל כך משמעותיים הצטברו באין דורש? מהם השלבים שצריך אזרח ישראלי המעוניין לאתר כספי ביטוח אבודים לעבור? כיצד ניתן לפדות את הכספים הללו? בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושאים הללו.

 

כיצד הצטברו סכומי כסף משמעותיים והפכו להר הביטוח

כאמור, האזרח הישראלי הממוצע מבין את משמעות המושג ביטוח. גם ההתנהלות של ישראלים,, משפחות ויחידים כאחד, איננה מותירה מקום לספק באשר לחשיבות המיוחסת אצלם לנושא של הביטוח. עם זאת, לא פעם קורה שכספים שהצטברו לזכות אזרח כל שהוא, נשארו כלואים אצל חברת הביטוח. לקחת אותם בחזרה היא לא יכולה, אבל גם אין למי להעביר אותם. אחד הגורמים למצב הזה הוא ביטוח שמקום עבודה כל שהוא רכש עבור העובד. משהחליף העובד את מקום העבודה, נשארו הכספים ברשותו אצל חברת הביטוח, אבל הוא לא פדה אותם. במקרים אחרים הפסיקו אזרחים את ההפקדה עבור פוליסות ביטוח, כשהם לא יודעים שהפוליסה כאמור כללה גם מרכיב של חיסכון. הדוגמה הזאת היא דוגמה מייצגת של מקרים אמיתיים, שככל שהלכו והתרבו כך הצטברו בחברות הביטוח סכומי כסף גדולים ואבודים, שהכינוי הקולע ביותר שניתן להם היה "הר הביטוח".

 

מהם השלבים בדרך לאיתור כספי ביטוח אבודים

השלב הראשון בעניין זה הוא איתור ביטוחים לא פעילים באמצעות חיפוש במנועי חיפוש ייחודיים, שמעמיד משרד האוצר. גם גופים אחרים מעמידים מעוני חיפוש כאלה משלהם, במטרה לסייע למי שאכן רשומים על שמו כספים אבודים למצוא אותם בקלות. בשלב השני יש לפנות לחברת הביטוח שבה מתנהלת הפוליסה, על מנת למשוך את הכספים הללו. המשיכה מותנית במילוי טפסים מצד אחד והצגת הוכחות לבעלות על הכספים מצד שני. זאת, בעיקר אם מדובר בכספי ירושה שעל מנת לפדות אותם יש להציג צו ירושה או צו קיום צוואה. בשלב הבא, ולאחר השלמת כל ההליכים, מתבצע תהליך פדיון הכספים והעברה שלהם לבעליהם החוקיים. חשוב לדעת שיש לא מעט ישראלים שגילו בשיטה הזאת סכומי כסף גדולים ששכבו במשך שנים כאבן שאין לה הופכין. רוצים לדעת עוד? מעוניינים לאתר כספי ביטוח אבודים? צרו קשר היום ואנו נעשה ככל שאפשר על מנת לאתר את הכספים האבודים שלהם במהירות וביעילות.

 

כסף מזומן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוח
גלגל הצלה - ביטוח חיים
הוזלה בביטוח החיים

ביטוח חיים הוא אולי הביטוח הנפוץ ביותר והוא מהווה מעיין הסכם בין חברת הביטוח למבוטח. ה"הסכם" מקנה פיצוי כספי