נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יתרונות וחסרונות בביטוח ועד בית

אנשים מוגנים

 ביטוח ועד בית הוא אחד הכלים החשובים ביותר לאבטחת הנכסים המשותפים של בעלי הדירות במבנה. הביטוח נועד לתת מענה למקרים אשר עשויים לדרוש הוצאה כספית רצינית מכל בעלי הבתים, כמו פגיעה תשתיתית משמעותית, או תביעות רשלנות על ניהול ועד הבית. במאמר זה נסקור את היתרונות והחסרונות של ביטוח ועד בית, במטרה לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת.

 

מהם היתרונות של ביטוח ועד בית?

ביטוח ועד בית הוא למעשה אחד הכלים החשובים ביותר להגנה על בעלי הדירות במבנה. כמות התביעות בישראל בנוגע לרשלנות שגרמה לפציעה או לפגיעה היא עצומה. ללא ביטוח איכותי, במידה ונפגע הולך רגל עקב תשתית לא מסודרת במבנה שלכם, כמו מרזב שנפל, או ברזל בניין בולט, הוא יוכל לתבוע את כלל הבניין בסכומים אדירים. הדרך לאסוף את סכום הכסף, בעיקר כאשר חלק מהדירות בבניין מושכרות, עשויה להיות לא פשוטה כלל וכלל, וניהול מאבק משפטי בשם כולם הוא מסובך, ומסתיים פעמים רבות בכישלון. הביטוח מעניק לכלל הדיירים ראש שקט, בידיעה שהם מוגנים לחלוטין מהוצאות כספיות לא צפויות, אשר עשויות להגיע לעשרות ומאות אלפי השקלים. הוצאות אלו לא חייבות לנבוע מתביעות, אלא יכולות להיגרם גם מנזקי תשתית אשר יחייבו תיקון יקר, כמו פגיעה במערכת הביוב הכללית, הצפות, הרס תשתית חשמל וגז וכדומה.

 

מהם החסרונות של ביטוח ועד בית?

ביטוח ועד בית הוא בעל יתרונות רבים מאוד, אשר למעשה עולים בהרבה על כמות החסרונות שלו. עם זאת, כדי להעניק לכם תמונה מלאה, נציג מספר מהחסרונות של הביטוח. קודם כל, מדובר בביטוח, וכמו כל ביטוח, הסיכוי שלכם להרוויח מההשקעה בו תלוי בתביעות ונזקים אשר יגרמו לבניין. אם הכול יהיה כשורה, למעשה הכסף ששילמתם ייחשב ככסף מבוזבז, להוציא את האפקט המרגיע. חיסרון נוסף של הביטוח, הוא שמדובר למעשה באמצעי אשר עשוי לשמש את ועד הבית להסרת האחריות מעל כתפיו. על ועד בית איכותי לטפל בכלל הליקויים בבניין במהירות האפשרית וביעילות, וביטוח ברמה גבוהה אשר שומר עליו, עשוי לעודד את הועד להתעכב בטיפול בתקלות ובעיות. חסרון נוסף נוגע לצורך בגיוס כלל בעלי הדירות. מאחר ומדובר בהוצאה קבועה משותפת, יש להגיע להסכמה של כלל בעלי הדירות בבניין, אשר יתרמו את חלקם למימון הביטוח.

 

כדאי לעשות ביטוח ועד בית אצל מומחים

כאשר ניגשים לעשות ביטוח, בין אם הוא נועד לבטח עסק, בניין, או כושר עבודה, חשוב לעשות זאת רק בחברה עלייה אתם סומכים במאת האחוזים. בכל הנוגע לגבייה, כלל חברות הביטוח יתנהלו בצורה המקצועית והנוחה ביותר. המבחן הוא בזמנים בהם תזדקקו לעזרה, ולפדיון של חלק מההשקעה שלכם. אם תעבדו עם חברה לא אמינה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים לבד עם המשבר. בחרו בחברה עם ניסיון וותק, אשר תוכלו לסמוך על המוניטין שלה.

בית מבוטח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוח
גלגל הצלה - ביטוח חיים
הוזלה בביטוח החיים

ביטוח חיים הוא אולי הביטוח הנפוץ ביותר והוא מהווה מעיין הסכם בין חברת הביטוח למבוטח. ה"הסכם" מקנה פיצוי כספי