נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תואר שני בייעוץ חינוכי – מה לומדים ואיפה כדאי ללמוד?

תואר שני בייעוץ חינוכי

תחום הייעוץ החינוכי הוא גשר בין נפש התלמיד ובין המסגרת הלימודית שמלווה אותו. היועץ החינוכי מלווה את התלמידים באופן פרטני וקבוצתי, ובנוסף להיותו חלק מצוות בית הספר זוכה גם להיות דמות מפתח בחייהם של התלמידים. מסגרת בית הספר היא מסגרת עמוסה. המורים לא זוכים תמיד להכיר לעומק את התלמידים ולעמוד על טיבם מבחינה אישית וחברתית. אם חשוב לך להיות בתפקיד שמאפשר לך לקדם את הרווחה האישית והחברתית של התלמידים, להיות להם אוזן קשבת ולהצליח לראות אותם כיחידים בתוך המערכת, יתכן שהתואר המתאים לך הוא תואר שני בייעוץ חינוכי

 

מהו תפקידו של היועץ החינוכי?

יועץ בית הספר הינו דמות מוכרת. אנו פוגשים אותו כתלמידים ותלמידות בסיטואציות שונות – ישנם תלמידים שמבקשים לשוחח איתו מיוזמתם כאשר הם מתמודדים עם קושי או בעיה בחייהם הפרטיים או בבית הספר, ואחרים מגיעים ליועץ כאשר המערכת מזהה בעיה. היועץ החינוכי מאתר קשיים ובונה דרכי עבודה ופתרון, תוך שילוב ידע ונקודות מבט שונות, ובהתאם לכך בערוצים שונים. בין תחומי אחריותו של היועץ יכולים להיות הפנייה לאבחונים שונים, איתור זכאות לצרכים בתוך בית הספר, קידום שיח בריא בין תלמידים ועוד.

 

מה לומדים בתואר שני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי כולל בתוכו קורסים במגוון תחומים הרלוונטיים לטיפול בתלמיד כפרט במערכת הבית ספרית. למשל, יילמדו קורסים העוסקים במאפיינים של אוכלוסיות סיכון בבתי הספר, כגון, תלמידים לקויי למידה או תלמידים בעלי הפרעות התנהגות. קורסים אחרים יעסקו בעבודת היועץ עצמה, כגון הנחיית קבוצות, גישות ותיאוריות בייעוץ חינוכי או דילמות אתיות בעבודת היועץ. בנוסף, תואר שני בייעוץ חינוכי כולל התנסות מעשית בבתי ספר, המאפשרת להכיר מקרוב את עבודת היועץ החינוכי.

 

מה עושים עם תואר שני בייעוץ חינוכי?

תואר שני בייעוץ חינוכי מאפשר לבוגרות ולבוגרים להשתלב כיועצים במערכת החינוך, וכן כיועצים במסגרות לימודיות לא פורמליות או במוסדות להשכלה גבוהה. בנוסף, בדומה לכל תואר שני אחר, במידה והבוגרת היא עובדת מערכת החינוך הפורמלית, סיום התואר השני מקנה גמול השתלמות.

 

האם התואר כולל תעודת הוראה?

תואר שני בייעוץ חינוכי לא כולל תעודת הוראה. יחד עם זאת, על מנת לעבוד כיועצת חינוכית בבית ספר, חייבת היועצת בתעודת הוראה, ועל כן בחלק מהמקומות ישנה דרישת קדם לתעודת הוראה, או לרכישת תעודת הוראה במקביל ללימודי התואר.

 

כיצד לבחור את מקום הלימודים?

כמו תמיד, חשוב לוודא כי בחרנו מסלול לימודים מוכר וכי התואר המובטח אכן יינתן לנו בסיום הלימודים. בנוסף, חשוב לבחון את רשימת הקורסים המוצעים ואת אופי ההתנסות המעשית. כדאי לבקש המלצות מסטודנטיות ומבוגרות של המסלול, שיוכלו להתייחס הן לאיכות האקדמית ולכלים שקיבלו במסגרת התואר, והן ליחס שניתן להן מצד המוסד ולרמת העומס הנדרשת.

תואר שני בייעוץ חינוכי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים