נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים לשמירה על בריאות הפה בגיל השלישי

בריאות הפה בגיל השלישי

רופאי שיניים שפוגשים במטופלים מהגיל השלישי מעידים שאלה מתקשים לא פעם בשמירה על היגיינת הפה. עובדה זו הגיעה לאוזנינו והחלטנו שלא להישאר אדישים אליה. לכן, הוצאנו את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל דורש את הטיפים שיובילו לשינוי הדרוש ויפחיתו את הסיכוי לקבלת טיפולים רפואיים מורכבים. הישארו כאן ותגלו את האינפורמציה שתקל עליכם.

 

הקדמה – בני הגיל השלישי חשופים לבעיות פה

חשוב לציין תחילה שהזדקנות של חלל הפה כוללת הופעה של מחלות ותופעות שחשוב להכיר בהן:

  1. כהות בשיניים – השיניים מקבלות צבע כהה יותר עם השנים. הדבר בא לידי ביטוי בעקבות 2 התרחישים הבאים:

– צרכיה של מזונות ומשקאות מתוקים שגרמו להופעת כתמים על השיניים

– שינויים ברקמת העצם שבבסיס אמייל השן (דנטין)

  1. מחלות חניכיים – עישון, חוסר תזונתי והצטברות של שאריות מזון בין השיניים הם רק חלק מהסיבות שמובילות להתפרצות של מחלות חניכיים בקרב בני הגיל השלישי
  2. קנדידה – כידוע, בני הגיל השלישי צורכים תרופות מסוגים שונים. הדבר משפיע באופן ניכר על מערכת החיסונית שעלולה להיפגע ולהצמיח פטרייה (קנדידה) בחלל הפה

 

ניתן להפחית את הסיכויים לתופעות ומחלות אלה, תוך יישום הטיפים שיוצגו בפניכם כעת.

 

טיפ ראשון – תגיעו לביקורים תדירים אצל רופא שיניים מומלץ

בני הגיל השלישי צריכים להגיע לביקור תדיר אצל פריודונט מומחה – פריוסנטר שיבדוק את חלל הפה באופן מקצועי ויידע אם יש צורך בביצוע טיפולים מסוגים שונים. חשוב לציין שאבחון מוקדם צפוי להוביל לקבלת טיפול איכותי ומהיר שיפחית את הפגיעה בשיניים ובחניכיים.

 

טיפ שני – תבצעו צחצוח יסודי

מדובר בטיפ שנכון עבור כולם, אך הוא חשוב במיוחד עבור אנשים בגיל השלישי, משום שהם ניצבים בסיכון לפיתוח מחלות בחלל הפה. נדגיש שמומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום (בבוקר ובערב) ולהשתמש בחוט דנטלי שיאפשר לנקות את חלל הפה באופן מלא. מי שמתקשים בביצוע פעולה זו, יכולים להסתייע באדם אחר.

 

טיפ שלישי – תקפידו על שתיית מים מרובה

יובש בפה הינה תופעה שמוכרת לאנשים בגיל השלישי. חשוב לציין שניתן להתמודד עמה באופן טבעי, תוך הקפדה על שתייה מרובה של מים. שכן, המים מסייעים לשמור על רמות גבוהות של רוק בחלל הפה. נדגיש ששתייה מרובה של מים תאפשר ליהנות גם מהיתרונות הבאים:

  • מפחיתה את הסיכוי להיווצרות עששת: רמות גבוהות של רוק בחלל הפה מאפשרות להגן על השיניים מפני עששת, משום שהרוק מכיל רכיבים שמנטרלים את החומצה שפוגעת בשכבה החיצונית של השיניים
  • סילוק שאריות מזון: שתייה מרובה של מים מסייעת בהסרת שאריות מזון שנותרו על השיניים (לא באופן מלא כמובן)

 

 

טיפ רביעי – תאמצו הרגלי תזונה בריאים

סביר להניח ששמעתם לא פעם על החשיבות שבצריכת מזון בריא. אם כך, כדאי שתדעו שהליך זה משפיע באופן ניכר על בריאות הפה. שכן, תפריט מאוזן יספק לגוף את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים עבורו. כך שמערכת החיסון תוכל להתמודד באופן מיטבי, ככל הניתן, מול תהליכים דלקתיים. לצד זאת, תשתדלו לצרוך ירקות ופירות שדורשים פעולת לעיסה ממושכת, משום שהדבר מעודד את ייצור הרוק שכאמור, מסייע בשמירה על השיניים.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את 4 הטיפים שיאפשרו לשמור על בריאות הפה בגיל השלישי. בשלב זה אתם יודעים מה תצטרכו לעשות בכל עת, כדי להפחית את הפגיעה בשיניים ובחניכיים. לנו נותר רק לאחל שתיישמו את המידע שצוין לעיל, כדי שתוכלו ליהנות מחיוך בריא ואסתטי.

לבקר רופא חניכיים מומחה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן